Veckans Låt: Spirit of Fire

Veckans låt är en bloggserie där jag skriver om en låt som jag råkar gilla just för tillfället. Den kommer varje vecka, på söndag. Alla låtar kommer länkas till via Spotify, som är typ världens bästa musiktjänst. Har du inte Spotify skulle jag gärna ge det till dig men har tyvärr ingen invite. Det har däremot Tonkow, så fråga honom snällt. Vägrar du Spotify får du väl söka själv på typ Youtube eller nåt om du vill höra låten. Alla låtar som har varit veckans låt finns i en spellista, här. Vill du enbart lyssna på de låtar som var Veckans Låt 2009 finns den listan här.

Den här veckan var det svårt det här med Veckans Låt. Jag hade inte riktigt någon på lager, men bestämde mig till slut för att ta något Halo-relaterat (av anledningar som finns beskrivna nedan). Tyvärr togs alla Halo-låtar bort från Spotify för ett bra tag sedan. Jag hade tänkt köra Connected (Hoobastank) eller något, eftersom det är en "riktig" låt, med ett "riktigt" band. Trots att Hoobastank finns som artist finns inte den låten med. Samma sak gäller för Blow Me Away med Breaking Benjamin (som jag egentligen inte heller ville ha som Veckans Låt). Soundtracket till Halo Wars finns visserligen på Spotify, men som alla vet är Halo Wars inte utvecklat av Bungie, så det är inte lika coolt. Musiken är inte heller gjord av Martin O'Donnell (Marty) så egentligen känns det lite fake. Men Spirit of Fire låter hyfsat Halo-igt, trots att det är Stephen Rippy som gjort den, så den fick duga.

Så varför Halo? Jo, mitt musiklyssnande under veckan har inte varit jätterevolutionerande så jag hade inte riktigt någon låt. Då fick jag istället tänka på vad jag ägnat veckan åt och det har faktiskt varit Halo. Jag började hänga på bungie.net igen, jag spelade lite Halo 3 för att skänka pengar till Haiti, sedan började jag spela Halo Wars igen, bara för att jag kände för det. Veckan har även kantats av nyheter kring Halo: Reach (det är därför jag hänger på bungie.net). Alltså har veckan känts väldigt mycket Halo för mig. När jag dessutom i fredags fick fetaste komplimangen på bnet var veckan fullständig.


I have really enjoyed this thread.

Nearly everyone has took a side, and not looked at it from a non-biast point of view.

From what I recall, the OP rejected any post that did not say that cod 4 ripped halo 3 apart. I thought you wanted to know about the new CoD and Halo games. Not the old ones.

The only person I actually respect in this thread now, is Spetsen. He had the best post out of all of us. He gave an honest opinion and used statistics to put his point across.

Spetsen, you deserve a million and one cookies.

The new CoD game is CoD:Vietnam is it not?
I think with a new branch of the CoD series coming out, it will be less of an impact that the modern warfare series. I think of it to be like that Call of Juarez. That never took of.

Reach, on the other hand, seems to be getting the right amount of hype: lots. The game is far from release, but the Gameinformer and EDGE sites have tons of info, and seem to be really enjoying sharing it. Gi has its Reach Hub. While Edge has some spectacular interviews. Reach hype should accelerate soon, because with more and more info means more and more and more people will hear about it.

I have many friends who played Halo 3 non stop before I got live. I got my live in november, which I believe was near the time MW2 came out. That game stopped people playing Halo 3. But, not forever, maybe a month or so. All my friends complain about the LAG, and the whole multiplayer aspect.

I have not played a CoD game since CoD 3, so I cannot express a personal opinion on it.

I hope reach kicks CoD's ass, and I can see it doing so.

/Thread
(JamieMin0r, 22/1 2010)

Japp, ibland är man bra.

Men varför Halo? Jo, Halo har mer eller mindre definerat mig som gamer. Halo: Combat Evolved drog in mig i FPS-träsket och Halo Wars (som den här låten är från) var det första RTS som jag spelade på allvar. Halo har alltid varit känt för musiken, som har varit präglad av Marty från start. Därför blev det en svår uppgift för Stephen Rippy att ta hand om musiken till Halo Wars. Han lyckades väl inte alldeles utmärkt, men Spirit of Fire är tungt inspirerad av Martys gamla alster. Den innehåller de klassiska Halo-munkarna och musiken är i övrigt också väldigt Halo av sig.

Jaja, har väl inte så mycket mer att säga antar jag (skrev något mer förut, men datorn kraschade :( ) Så nu är det dags för mig att "Finish the post".

This is the way the post ends.
Not with a bang, but a link.

Grattis Stephen Rippy, du har gjort Veckans Låt!

Veckans bonus: Lone Wolf av Martin O'Donnell och Michael Salvatori (musik till Halo: Reach)


Grattis Marty, du har gjort Veckans Bonus tillgänglig för gratis nedladdning!
Och utan dig hade inte Veckans Låt funnits heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0