Veckans Låt: Fallen Leaves

Veckans låt är en bloggserie där jag skriver om en låt som jag råkar gilla just för tillfället. Den kommer varje vecka, på söndag. Alla låtar kommer länkas till via Spotify, som är typ världens bästa musiktjänst. Har du inte Spotify skulle jag gärna ge det till dig men har tyvärr ingen invite. Det har däremot Tonkow, så fråga honom snällt. Vägrar du Spotify får du väl söka själv på typ Youtube eller nåt om du vill höra låten. Alla låtar som har varit veckans låt finns i en spellista, här. Vill du enbart lyssna på de låtar som var Veckans Låt 2009 finns den listan här.

Hmm, det finns anledningar till att jag sa att min Veckans Låt skulle vara bättre än Tonkows, men nu börjar det bli överdrivet tydligt. Nu är jag visserligen på tonkow.se:s banlista så jag har ju ingen aning om vad han skrev den här veckan, men jag har ju fortfarande tillgång till hans playlist så jag vet ju i alla fall vilken låt han valde och... Äsch, vem lurar jag? Som om jag skulle bli stoppad av att Tonk bannar mig. HA! Jaja, i brist på ordentliga inlägg från honom så kommer mitt här. Eller ja, ordentligt och ordentligt, allt är ju relativt.

Fallen Leaves med Billy Talent är Veckans Låt. Om ni nu inte redan hade listat ut det själva. Tyvärr har jag inte jättemycket att skriva om varken låten eller artisten, men jag känner ingen vidare press från någon annan blogg...

Jag upptäckte i alla fall den här låten genom att jag såg musikvideon på MTV när jag bara satt och slötittade. Det var visserligen 21 oktober 2009 så det var ett bra tag sedan. Jag tyckte låten var bra så jag skrev en anteckning på mobilen med namn på låt och artist. Sedan glömde jag bort det och det var inte förrän igår som jag kollade upp låten på Spotify och den var fortfarande bra! :O

Låten är tredje singeln som släpptes från Billy Talents andra album Billy Talent II (här har vi killar som inte krånglar till det i onödan) som släpptes 2006. Enligt engelska Wikipedia handlar låten om en snubbe som åker till Vancouver och blir beroende av heroin. Som en följd av detta förlorar han alla sina vänner. Vänta, va? Jag skiter fullständigt i vad låten handlar om, det som är bra med den här låten är främst gitarren och typ melodin.
Billy Talent är tydligen ett kanadensiskt band och för att fortsätta trenden med genrebestämning via engelska Wikipedia så kör de Punk rock, Alternative rock samt Post-hardcore. Den där AltRocken förföljer mig! Jag har faktiskt inte lyssnat något alls på Billy Talent innan jag hörde den här låten och har fortfarande inte hört något mer från dem, men ska nog ge dem en chans nu när jag upptäckt dem. Har alltså ingenting att säga om huruvida bandet är bra eller inte.

Men låten är bra. Lyssna på gitarren bara. Och resten av låten också förstås. Men skit i texten, den är inte så viktig. Klicka här för att lyssna.

Grattis Billy Talent, ni har gjort Veckans Låt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0