Nick my Name

För ett tag sedan (jag är för lat för att kolla upp hur länge sedan) utlyste jag en tävling där jag sökte ett tredje namn till mig. Tonk (som inte har lagt upp Veckans Låt än...) frågade efter regler och här kommer de:

Jag söker alltså ett tredje namn till mig. För tillfället använder jag Simon och Spetsen (#11). Men det kändes lamt med två, så jag vill ha tre. Precis som Eminem/Slim Shady/Marshall Mathers.

Det är lätt att missta mina två tidigare namn för mitt riktiga namn och mitt namn f0r teh internetz. Visserligen stämmer det, men de två har fått egna personligheter, som givetvis smälter samman. Japp, jag är lite semischizo. Simon är jag. Ganska everyday normal guy som man drar bögskämt om. En skolkille, ganska tråkig faktiskt om jag får säga det själv. Men han är ju snäll och så, så... Spetsen är konstig, lite smågalen, ännu mer bög än Simon. Dessutom tror han att han är något och älskar sitt namn och vill synas överallt. Det finns till och med en historia om Spetsen där han är halvgud, ganska stort...

Nu söker jag ett tredje namn. Eftersom båda mina två tidigare namn börjar med S vore det ju nice om även det tredje gjorde det. Den här tredje personligheten ska ha lite mer klass än mina andra och ska därför använda romerska siffror för att representera den siffra som definierar kanska främst Spetsen, men även Simon och hela mig. Japp, där fick ni förklarningen till varför jag heter "XI" på MSN just nu, om nu någon tyckte det var konstigt.

Namnet ska fungera på engelska, låta coolt och classy, helst vara enordigt och hyfsat kort. Det är väl typ det. Man får skicka in hur många bidrag som helst och faktum är att man till och med får fem poäng om man skickar in fem vettiga förslag (10 poäng för 10, men inga för 1-4 och 6-9). Tävlingen pågår tills jag hittat en vinnare, vilket kommer utannonseras här i bloggen. Så skicka på bara.

PRISER!?

Det beror på personen. Oavsett vinnare får han/hon förtur på alla invites som jag eventuellt kommer att få i framtiden (Spotify/Voddler/Spelbetor är väl det som känns mest troligt). Men det "stora" priset väljs utifrån vem det är som vinner. Jag ska se till att fixa något som passar just DIG. Det kan vara vad som helst och bor du i någon vettig del av Sverige (m.a.o typ nära Uppsala) inkluderar priset förmodligen något tillsammans med mig.

Om du mot all förmodan skulle läsa den här bloggen och inte känna mig är du extra välkommen att deltaga, eftersom jag älskar folk som inte känner mig. Men tävlingen är trots allt rätt personlig och du kanske inte vet vilken sorts person jag är. Därför ska jag den här veckan lägga upp en profil på en personlighet jag skapat varje dag. Det här är alltså inte enbart personligheter som jag "lagt på mig själv" utan även sådana som jag skapat och skulle kunna tänka mig att utveckla. Jag börjar imorgon, med Malvernume skulle jag tro.

Simon                                   Spetsen #11                    S...? Du bestämmer!
                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0