Orkar Du Såga Träd?

Svaret på frågan är nej, för av någon anledning blir jag alltid krasslig när jag får ledigt från skolan och nu är jag ledig från skolan. Men ni smarta människor kanske redan har kommit fram till att det inte var en seriös fråga, bara en konstig backronym för ODST, som egentligen står för Orbital Drop Shock Trooper, vilket är än mer intetsägande. Hursomhelst...

I förrgår skrev jag om Halo 3: ODST, som jag skulle införskaffa imorgon vilket blir igår idag. Hänger du med? Jag skrev om hur lycklig jag var för att jag skulle gå och hämta upp spelet, helt gratis. Det blev faktiskt roligare än så, jag FICK till och med pengar för att hämta upp spelet. Tydligen hade jag förhandsbokat det innan något pris var bestämt, så då hade Gamestop standardpriset för nya spel (699:-) inlagt. Senare kom de fram till att de skulle sälja det 150:- kronor billigare, men då hade jag redan betalat för länge sedan. Så igår fick jag alltså 150 kronor OCH ett sprillans nytt spel. Ja, man kunde få tag på det billigare, men jag gillar Gamestop och förhandsbokade för att få Sgt Johnson (en extra spelbar karaktär i Firefight). Så jag var sjukt nöjd med hur köpet hade gått, men sedan var det dags att spela spelet. Vilket jag gjorde. Igår. Och idag. 

Idag klarade jag Halo 3:ODST, efter att ha tvingats spela om tre banor (det är väl totalt en åtta stycken eller nåt, så det är en rätt stor del av spelet) för att min Xbox fuckade upp sig och jag reagerade fel. Spelet kändes jävligt kort, men ligger ändå på kanske 70% av speltiden som Halo 3 hade, vilket är riktigt bra för en expansion. För det är trots allt det Halo 3: ODST är. Det utannonserades som en expansion en gång i tiden och även om det efter det har beskrivits som ett helt nytt spel så märks det tydligt vad tanken bakom det hela är. De små sidhistorierna man spelar är alla typiska småexpansioner. När man vandrar runt som rookien i staden bara för att binda samman allt är en extremt ogenomtänkt del av spelet. Jag har inget intresse av att gå runt och kolla på byggnaderna och de få fiender som dök upp ibland hade jag inget intresse av att slåss mot. Som rookie sprang jag bara raksträckan från ett ställe till ett annat. Visst kan man samla lite audio logs och sånt skit, och det kommer jag säkert göra, men det är ju inte direkt jätteroligt.

Jag har inte testat Firefight alls än, men delar av single player-spelet kändes precis som hur jag tror Firefight kommer vara. Vilket ju är rätt skoj, med rätt kompisar. Skulle spelat ikväll egentligen, men sen gick jag och blev sjuk.

Ganska värdelöst inlägg om man inte vet något om spelet sedan innan, men så kan det gå... Halo 3: ODST är bra som expansion, men inte riktigt som helt spel. Punkt.

Kommentarer
Postat av: Tonkow

Recensera GTA! :D <3

2009-09-24 @ 02:05:49
URL: http://www.tonkow.se
Postat av: 16thBIRD

Det suger att du blev sjuk...

2009-09-24 @ 22:32:36
URL: http://closesttothecore.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0