Veckans Låt: Dancing The Whole Way Home

Veckans låt är en bloggserie där jag skriver om en låt som jag råkar gilla just för tillfället. Den kommer varje vecka, på söndag. Alla låtar kommer länkas till via Spotify, som är typ världens bästa musiktjänst. Har du inte Spotify skulle jag gärna ge det till dig, men har tyvärr inga invites för tillfället. Det har däremot Tonkow, så fråga honom snällt. Vägrar du Spotify får du väl söka själv på typ Youtube eller nåt om du vill höra låten. Alla låtar som har varit veckans låt finns i en spellista, här.

Till skillnad från Tonkow, som gjorde en annan låt till Veckans Låt än den han gjorde till Veckans Låt, gör jag en låt till Veckans Låt och den låten är Veckans Låt...

Denna veckas låt blir Dancing The Whole Way Home av Miss Li. Den är, åtminstone enligt mig, ganska lik förra veckans låt. Trots att den här veckan inte alls har varit lik förra veckan. Så kan det gå antar jag.

Dancing The Whole Way Home är en hyllning till Peace & Love, en festival som är i Miss Li:s hemstad, Borlänge. Det är rätt uppenbart om man lyssnar på början av låten. Men för mig är det mer av en hyllning till oskyldig och spontan glädje som en följd av kärlek. Whoa, det där lät avancerat... En glad låt, som man inte kan vara sur när man lyssnar på.

Eftersom jag lyssnar överdrivet noggrannt på låtar jag gillar: Andra versen är bäst, speciellt "Please call, please be a part of my life" som hon sjunger med sådan där härligt svag röst. Hennes första "And I was dancing the whole way home" efter andra versen är också grymt och känns så ärligt. Det sämsta med låten är slutet, där refrängen körs alldeles för många gånger. En vers till hade varit bättre.

Typ. Som vanligt gäller det bara att lyssna själva för att se om ni håller med.


Grattis Miss Li, du har gjort veckans låt!


Kommentarer
Postat av: Tonkow

Åh den är skitbra!

Fan, knarkar du p3?

2009-10-04 @ 21:24:43
URL: http://www.tonkow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0