Politik är tydligen intressant.

Var på någon slags åsiktsmässa eller vad det kallades igår. Det var en mässa där en massa ungdomsföreningar ville värva mig. Främst var det politiska ungdomsföreningar där. Tyvärr fick jag bara vara där en timme, men jag hann i alla fall tjafsa med både Piratpartiet och Kristdemokraterna. Det var riktigt roligt, inte för att vi kom fram till något men tjafsa med politiker är alltid kul.

Jag kritiserade piraten för att deras politik inte är fullständig och han var rätt bra på att försvara sig och så, men det slutade med att han sa att Piratpartiet inte är mitt parti, vilket ju är rätt korkat. Är det inte meningen att han ska försöka värva alla? Eller så kanske han insåg att det var fullständigt omöjligt för honom att övertyga mig. Efter ett tag med upprepningar (that's what it's all about) så gick vi vidare och pratade inom kompiskretsen om vad han sa och tyckte och vad andra politiker säger och tycker och så vidare. Då råkade vi stå framför någon förening som hade internationella utbyten och sånt. Det var lite kul, han ställde sig först som om han var med i vår konversation och lyckades till slut säga att eftersom vi var intresserade av politik skulle vi gå med i deras grej. Smart! När vi väl hade lyckats bli av med honom stod en kille i min klass och tjafsade som fan på Kristdemokraterna utan att egentligen ha särsklit skild åsikt. Vi stod där och bara lyssnade ett tag, tills tjejen han pratade med blev riktigt arg och vi kom in som någon slags räddare i nöden. Hon verkade mycket hellre vilja prata med oss än med honom. :P Henne höll jag faktiskt i grunden med om hennes åsikt, men det hindrade oss inte från att tjafsa ett tag. Jag försökte i alla fall vara lite trevligare än andra...

Båda tog upp USA som skrämmande exempel, vilket är lite spännande eftersom många älskar USA. Jag ser i och för sig mest nackdelar med USA, så att klaga på dem är väl rätt taktik när man pratar med mig. Men hur kunde de se på mig att jag inte gillar USA? :O Eller så är det bara så att alla politiker tycker att USA är fucked up, för att USA är fucked up. Låter lite smålogiskt.

Jaja, ser fram emot valet 2010 då jag äntligen får vara med och bestämma något om hur det här samhället ska vara. Är även fett peppad på att gå runt i valstugorna och tjafsa med allt och alla. Inte enbart för att det är kul att tjafsa, även för att det faktiskt kan vara bra att veta vad man röstar på. Någon som hänger med på en heldag?

Just det, politik. Det är serious business! Inte direkt någon slags irrelevant recension av spel...

Kommentarer
Postat av: Tonkow

http://open.spotify.com/track/2WNrzPu3oNAhPpgqyg6LUe

2009-10-07 @ 21:24:17
URL: http://www.tonkow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0