Another one gets 18.

2009-1991=18. Denna ganska enkla uträkning visar på att om man är född 1991 kommer man bli 18 år 2009. Eftersom jag och de flesta av mina kompisar råkar vara födda 1991 och det råkar vara 2009 nu innebär det att jag, och mina kompisar kommer fylla 18 år iår. Eftersom det idag är dag nummer 283 av 365 har ca 77,5% av alla som är födda 1991 fyllt 18 år, om man utgår från att födelsedagarna fördelas jämnt över hela året, vilket de inte gör. Men ni fattar, folk fyller 18 och många har redan gjort det.

Idag är det Min flygande väns tur. Det är inte min tur, jag får vackert ta och vänta 53 dagar till. När folk fyllde år under första halvan av året brydde jag mig inte särskilt mycket, varför vara 18 liksom? Visst, man blir myndig och accepterad av samhället som någon som kan styra över sig själv, men man får inga direkta pivilegier som är jättehäftig. Jag var lite bitter för att jag inte fick vara med och rösta i EU-valet, men många av mina kompisar fick inte heller göra det, så det var rätt lugnt. Men nu fyller kompisarna år en efter en och jag sitter här ensam och är 17 år. Känner mig sjukt liten. Tror aldrig jag varit så peppad på att fylla år, trots att mitt liv inte kommer ändras särskilt mycket efter 18.

Men nu är det som sagt inte min tur än, nu är det Min flygande vän som får bli ett år äldre, trots att han bara blir en dag äldre. Skickade världens elakaste grattis-sms till honom igår natt (egentligen idag, men inte enligt mina dagsdefinitioner) där jag berättade för honom att han inte var min kompis längre eftersom han var 18 år. Detta gäller alla andra också. Så är du 18 år (och född 1991, 18-åringar födda 1990 är ok) så hatar jag dig numera. Men oroa dig inte, vi har bara 53 dagar kvar av fiendeskap. Min flygande vän höll ut som min vän längre än de flesta, men nu är det alltså slut med det. Synd för honom. Han får däremot fortsätta kallas Min flygande vän, för Min flygande ovän låter liiite för elakt.

Grattis! (?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0