Vinn Spotify-invites.

Yes, nu har jag fått de två invites som Min hånglande vän gav till Min flygande vän som tävlade ut dem och som jag vann. De ska nu nå sin slutgiltiga mottagare, genom en tävling på MIN blogg. Ni hade förstås kunnat vinna dem i Min flygande väns tävling, men nu är det ju för sent för det.

Så, vad gör man för att få dem? Vad är Spotify? Var är mamma?

Ja, eftersom det är två invites blir det även två tävlingar.

"Den första" baseras på det universella poängsystemet som kommer användas på alla tävlingar på den här bloggen. Den som har flest poäng när Min flygande vän blir min vän igen vinner en invite (2,73 poäng till den som först kommenterar detta inlägg med rätt datum). Vill denna person inte ha en invite så får den personen en poäng och jag frågar den som har näst mest poäng, och så vidare tills någon vill ha en invite. Den personen får ett minuspoäng, men å andra sidan får den personen även en invite. Det finns gott om möjligheter att få poäng, eftersom ännu inga delats ut, förutom tre poäng som delats ut till en person för att hon gav mig en ledtråd som var epic. Det hade ingenting med bloggen att göra, men är man riktigt epic privat kan man alltså få poäng så också. Är du inte epic finns flera poäng att plocka ändå, läs bara tidigare inlägg. Och så finns det såklart poäng med hemliga kriterier. Kommentera och hoppas på det bästa.

"Den andra" tävlingen går helt enkelt ut på att säga åt mig att man vill ha en invite. Sedan väljer jag ut en person som får en, väldigt inte slumpmässigt. Den som vinner sin invite på detta sätt FÅR en poäng, så satsar man på poäng inför framtida tävlingar är detta hur man ska vinna sin invite. Den här tävlingen tar slut när Min hånglande vän blir min vän igen (2,74 poäng till den som först kommenterar detta inlägg med rätt datum). Att säga till mig att man vill ha en invite får man göra hur fan man vill, men enklast är nog att endera kommentera detta inlägg, maila mig eller schnacka på emeshen (1 poäng till alla som förstår vad jag menar (zpitzen[at]hotmail.com)).

Skulle det vara dåligt med deltagare behåller jag åtminstone ena inviten till en person som bara frågar mig. Och då är det first come, first served. Nu är det epic come, epic served. Min flygande respektive hånglande vän kan inte vinna den här tävlingen, men de kan såklart sno poäng från andra. Att fuska eller utnyttja brister reglerna är givetvis okej, om man gör det snyggt. 

Spotify är en musiktjänst som många brukar jämföra med iTunes. De är korkade. iTunes suger, Spotify äger. Tänk dig att du har ett musikbibliotek som du spelar upp musik från. Ganska okomplicerat, eller hur? Tänk dig nu att det här inte är ditt musikbibliotek, men Spotifys, och att Spotifys musikbibliotek innehåller miljoners låtar och att alla större artister (inte en del megastora bögar, typ Beatles. Däremot finns Elvis) finns. Släng in en underbar sökfunktion, möjligheten att kunna lyssna på min Veckans Låt-playlist (eller länka till en egen) och lite stoff av epic awesomeness så har du Spotify. Enda nackdelen är att det spelas upp korta reklammeddelanden ibland som inte stör alls. Men då finns en premiumvariant som kostar 99:-/månad där man blir av med reklamen och bland annat får tillgång till mobilversionen. Kör man Premium behöver man ingen invite, så detta är alltså gratisversionen. Men den är epic. Om du inte har Spotify vill du ha Spotify (det är ett faktum) och då ska du delta i den här tävlingen, sannolikheten att du vinner är sjuukt stor. Läs mer om spotify på www.spotify.com

Förlåt, jag har kidnappat din mamma. Hon såg ut som en spotifyinvite, och såna är eftertraktade. Men du kan få tillbaka henne, hon sög (...).

Kommentarer
Postat av: Tonkow

Ge tillbaka mina invites, som Egil FICK av mig.

2009-11-23 @ 13:26:17
URL: http://www.tonkow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0