Veckans Låt: (If You're Wondering If I Want You To) I Want You To

Veckans låt är en bloggserie där jag skriver om en låt som jag råkar gilla just för tillfället. Den kommer varje vecka, på söndag. Alla låtar kommer länkas till via Spotify, som är typ världens bästa musiktjänst. Har du inte Spotify skulle jag gärna ge det till dig och har faktiskt vunnit två invites från Min flygande vän. Jag skriver ett inlägg om hur du ska gå tillväga för att få dem när jag fått själva invitesen. Annars har Tonkow invites, så fråga honom snällt. Vägrar du Spotify får du väl söka själv på typ Youtube eller nåt om du vill höra låten. Alla låtar som har varit veckans låt finns i en spellista, här.

Det här inlägget har en längre titel än motsvarande inlägg på Tonkows blogg. Alltså är jag bäst. Till skillnad mot honom tänkte jag faktiskt skriva lite också.

Veckans Låt är förärad med längsta titeln hittills. Eller ja, egentligen kan man ju kalla den bara I Want You To, men jag valde att ha med den fullständiga titeln så som den står i Spotify. Dels eftersom jag är Spotify-copycat, men även för att den längre titeln sammanfattar anledningen till att jag valde låten. Om du undrar om jag vill att du gör det så vill jag det. Kom igen, var lite spontan för en gångs skull! Jag är sjukt ospontan själv, men spontana människor är sköna, så...

Låten kommer från Weezers senaste album Raditude som har en hoppande hund på omslaget (WTF!?). Bara för att det är kul kollade jag upp vilken genre Weezer spelar på (engelska) Wikipedia. Tydligen är det AltRock, Emo, Power pop och Pop punk som gäller. Ehh, okej? Den här låten står som AltRock, eller egentligen Alternative Rock, men AltRock låter mycket coolare. AltRock i sig har tydligen (fortfarande enligt Wikipedia) en himla massa subgenres, 14 för att vara exakt. Bland dem finns bland annat Geek Rock, Noise Rock och Grunge. vem fan kommer på alla genres och vem kan skilja på dem? Hursomhelst verkar det som att Wikipedia ofta skriver AltRock på artister jag gillar, så...

Den här låten är lite skönt upp och ner och fram och tillbaka. Det är tydligen män som sjunger, men jag har ju hört mer maskulina röster... Fast som ni alla vet har jag inget emot feminina röster, så jippi!

Här har du din länk.

Va, lyckades du inte?

Okej, här är din länk.

Klicka då!

Jaja, skit i't då!

Jaså, nu passade det?


Grattis Weezer, ni har gjort Veckans Låt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0