Veckans Låt: Fluortanten

Det där M-et uppe i högra hörnet finns där av en anledning. Varning för känsliga läsare, det här inlägget kan innehålla en del mindre trevliga uttryck.

Veckans låt är en bloggserie där jag skriver om en låt som jag råkar gilla just för tillfället. Den kommer varje vecka, på söndag. Alla låtar kommer länkas till via Spotify, som är typ världens bästa musiktjänst. Har du inte Spotify skulle jag gärna ge det till dig och har faktiskt vunnit två invites från Min flygande vän. Jag skriver ett inlägg om hur du ska gå tillväga för att få dem när jag fått själva invitesen. Annars har Tonkow invites, så fråga honom snällt. Vägrar du Spotify får du väl söka själv på typ Youtube eller nåt om du vill höra låten. Alla låtar som har varit veckans låt finns i en spellista, här.

Nej, nu är det fanimej krig! Den där jävla mansgrisböghoran (som jag älskar) har gått femtiotre steg för långt (men jag älskar honom ändå). Och alla som känner mig vet att jag kan acceptera mycket, men vid femtiotre går fanimej gränsen. Jävla horfittbögjävla son of a motherfucking bitch ass-jävel. Horunge. Nu får det faktiskt räcka!

Han jag syftar på vet precis vem jag menar och varför jag är så sur, men för alla andra småungar där ute kan jag förklara det hela. Jag pratar om Min hånglande vän. Tonkow. Tonk-motherfucking-ow! THE Tonk! Han hade inte druckit läsk på tre månader och det första han gör när han ska dricka läsk är att köpa en burk Coca-Cola. Fint val, det är en fin läskedryck. Men så avslutar han med att säga att sista dropparna inte är goda!

Vad har nu det här med Veckans Låt att göra? Jo, veckans låt den här veckan är Fluortanten. Ni vet den där gamla käringen som gick runt och gav fluor till folk för att deras tänder inte skulle dö. Nu finns hon inte längre, så därför får man ta saken i egna händer och sluta dricka läsk eller något. Typ. Men har man ingen smak så är det väl lika bra antar jag.

Dessutom representerar den här låten min högstadietid, då jag lärde känna den horfittbögkukbögen som jag hatar (eller var det älskar?). Detta eftersom vi i klassen brukade sjunga den som fan och jag sjöng högst. Och falskast. Awesome!

Vi sjöng flera av Björn Rosenströms låtar, men det var Fluortanten som regerade. Björn Rosenström är en skön svensk artist, som faktiskt alldeles nyligen dök upp på Spotify.

Hursomhelst, här är länken. Och om du är en kuksugande jävla horunge så får du ingen länk. Deal with it.


Grattis Björn Rosenström, du har gjort veckans låt!


Kommentarer
Postat av: Tonkow

KOM DÅ! DITT BÖGFAG! :D

2009-11-09 @ 12:00:39
URL: http://www.tonkow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0