The best laid plans of mice and men

Idag har varit jäkligt upp-och-ner.

Det hela började med att jag lekte runt lite i Halo Waypoint och bland annat såg första avsnittet av Halo Legends (anime-serie) som faktiskt var oväntat bra. Sedan körde jag Halo 3:ODST och lyckades leta rätt på den sista audio logen. Upp!

Efter det åt jag, men det spelar mindre roll. Efter det kom jag på att det typ är Fars dag imorgon och så, typ. Det måste vara den värsta "högtiden" någonsin. Liksom vafan!? Man förväntas köpa något till sin far en dag som inte har något med honom att göra överhuvudtaget. Mors dag vet man ju i alla fall vad man ska ge sin mor (It's a fucking joke, LOL and move on), så mors dag är snäppet bättre. Så jag tvingades alltså att dra ner på stan. Ner!

På stan gick en jäkla massa muf-are runt eftersom det tydligen är 316 dagar kvar till valet 2010 (som jag för övrigt får vara med och rösta i, eftersom jag är 18 då :D). De tyckte att vi skulle rösta på Moderaterna. Jaha, kul för dem. Jag råkade vilja gå åt samma håll som dem och hamna mitt i muf-nästet. Kändes lite skumt och eftersom jag inte tänkte hade jag helt plötsligt gått förbi Dressmann, dit jag skulle och köpa slips (stereotyper var bra, eller hur var det nu igen?). Så jag fick vända och köpa slips. Fortfarande nere...

Eftersom jag var nere på stan gick jag till Game och kollade om de hade Bioshock. För det har jag gjort varje gång jag varit på stan sedan typ, 2007, när det släpptes. Eller inte riktigt kanske men ända sedan det släpptes har jag velat ha det, eftersom jag spelade demot och det var awesome. Sedan dess har spelet bara blivit bättre och bättre i mitt huvud eftersom jag inte haft det. Det har utvecklats till någon slags utopi som är ouppnåelig. Endera har spelet inte funnits eller så har jag inte haft pengar med mig. Att köpa på Game kändes som ett måste eftersom jag hade presentkort där. Hursomhelst, idag hade de spelet. Dessutom var det billigare än det varit på Game förut när jag sett det där. Så jag köpte det! Upp!

När jag kommit hem spelade jag det och det är bra. För er som vill veta vad Min flygande vän skrev när han skaffat spelet så kommer en länk här. Det är faktiskt hans absolut bästa inlägg om man frågar mig. Vilket man gör, bara så ni vet. Läser ni hans innlägg kanske ni förstår er bättre på min rubrik också.

Kommentarer
Postat av: 16thBIRD

Grattis till att du hittade det!

2009-11-08 @ 17:13:46
URL: http://closesttothecore.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0