Min mamma-skämt

Ni har alla hört dem. Din mamma-skämten. De finns i många varianter, men huvudidén är att om man förnedrar någons mamma blir den personen jätteförnedrad. Man har ju starka band till sin mamma och blablabla. Rent generellt går de endera ut på att din mamma är av modell större eller att hon går att utnyttja för sexuella tjänster.

Men nu får det fanimej räcka! Nu är det dags för MIN mamma-skämten att komma in i samhället. Nu tänker ni säkert att jag är så oorginell att jag bara bytt ut ordet "din" mot "min". Nejnej, det här har ingenting med de att göra, förutom att de handlar om mammor. Möjligtvis att de håller samma låga kvalitet också...

I alla fall, min mamma-skämten är motargument. Om någon försvarar något som du ogillar kan du berätta för denna person att din mamma faktiskt dog av just den saken. Sjuukt makabert, speciellt i de fall då det faktiskt skulle kunna vara sant, men det är det som gör det så roligt. Om du säger att din mamma dött så reagerar folk instinktivt med att tycka synd om en bara för att sekunden senare komma på att man skämtade. Sjukt kul att kolla på folks reaktioner! Fan, jag är rätt ond asså...

Jaja, för att förlänga detta inlägg kommer ett exempel på ett min mamma-skämt. Jag har inte dragit exakt det här, men ett extremt liknande (minns inte maträtten).

Jag: Nej, inte stekt ris med bränd potatis. Fett äckligt!*
Någon annan: Nej, det är rätt gott ju. Vad har du emot det?
Jag: Du, min mamma dog faktiskt av det.

That's it, roligare än så blir det inte.

7...

* Ja, det där var en referens till Typiskt Simon (med mig i huvudrollen), så inga poäng för att du vet det. Däremot kan du få filmen om du frågar snällt.

Kommentarer
Postat av: Tonkow

Min mamma skämt kom jag på :(

2009-11-27 @ 15:27:09
URL: http://www.tonkow.se
Postat av: 16thBIRD

Typiskt Simon!

2009-11-28 @ 00:02:57
URL: http://closesttothecore.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0