Från kass till Koss

Jippi, igår fyllde jag 18 och alla ni som betraktat er som vänner räknas nu förmodligen som mina vänner. Det innebär givetvis även att min Spotifytävling är slut, men det finns ändå en invite kvar. Fråga på bara.

Hursomhelst, det är typ någon slags tradition det här med att ge folk saker eftersom det är ett exakt antal år sedan personen föddes. Den traditionen gäller tydligen även för mig, så jag fick en massa grejer igår. Tyvärr innebär det att jag inte har någon önskelista till den ännu coolare högtiden julafton. Menmen, nu känner jag mig som en uppgraderad/uppdaterad människa.

Av min kära syster fick jag en ny Kub (Rubiks kub, men hädanefter enbart Kub (med stort k)). En hel en, som är ny och går att vrida på och så. Dessutom hade den text på sig, vilket innebär att den är något svårare än en vanlig kub. Men jag tänker lyckas lösa den utan hjälp av min käre vän internet! Det blir nog inte så svårt, kan redan lösa den ineffektivt och på ett dåligt sätt. Men där var en uppgradering av mitt kubande.

Jag fick en klocka av min käre mormor (eller ja...), vilket är fett värt, trots att alla tror att mobilen funkar lika bra. Min förra gick sönder för typ, ett tag sedan, så nu är jag uppdaterad på klockfronten.

Av min käre fasters familj fick jag ett USB-minne, vilket är fett värt sedan mitt gamla gick sönder, så nu är jag uppdaterad på minneshanteringsfronten.

Av mina kära föräldrar fick jag Paramores senaste skiva brand new eyes (ja, inga stora bokstäver :( ). Visserligen har jag spammat Paramore på Spotify, men nu är även mitt iPhone-bibliotek uppdaterat med Paramore. Vilket är sjukt najst.

Och så kommer vi till titeln. Från kass till Koss. Jag fick nämligen ett par Koss Porta Pro av min käre farbror. Nu säger jag inte att Koss är bäst på att tillverka hörlurar, eller ens att Porta Pro är deras bästa modell, men tidigare har jag kört med vanliga iPod-hörlurar. Och tro mig, kvalitetsskillnaden är enorm! Jag hade ett par Porta Pro förut, som dock min syster pajade (eller ja...) så det var en enorm nedgradering att gå över till iPod-hörlurar. Men nu är jag alltså tillbaka på Porta Pro-spåret. Najst! Även min gamla iPhone-musik blev uppgraderad!


Death of Bad Sound.
(Bild snodd från Min flygande vän, eftersom jag är lat och han gör bra bilder)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0