9:e december

Och här är årets julkalender, i samarbete med Min flygande vän och Tonkow. Om ni vill ha hela kakan så får ni läsa deras inlägg på respektive blogg, Allt kommer med massor av action, äventyr, romantik, och allt annat som ni kan tänkas vilja ha och även allt som ni inte vill ha.  Grattis!

Liu Chen skulle vara den bästa samurajen i hela världen och gjorde samurajsvärd så vassa att man nästan blir skuren bara av att titta på dem. Egentligen hade han gått i pension, men...

"Spetsen, Spetsen! Vad är det med dig?". Det var 16th BIRD. Han hade vaknat.
"Öhh, va?" Spetsen var förvirrad. "Jag sitter bara här och tänker tillbaka på när jag mötte Liu Shen."
"Liu Shen?"
"Ja, minns du inte honom? Han bodde i Shanghai och det var han som gav mig mitt samurajsvä..."
"Nej. Nej, nej, nej, nej, nej! Han hette Hattori Hanzō, bodde i Okinawa och var en karaktär i Kill Bill Vol. 1. En fiktiv karaktär i en film. En jävligt bra film, men ändå bara en film."
"Nej, men..."
"Suck, att du alltid ska hålla på med dina fantasier. Vill du veta sanningen? Vi är på en ö, någonstans i mitten av Atlanten. Och anledningen till at vi är här är att vi är för dåliga på att flyga och kraschade. Vi är fan sämst!"
"Men du, jag flög dig hit."
"Vadå, är du Stålmannen nu också?"
"Nej, men..."
"Håll käft!"
"Förlåt."
"Okej, vi har inget sätt att ta oss härifrån och jag är hungrig. Vi letar reda på någonting att äta" sa 16th BIRD och gick iväg.
"Men jag kan ju flyga iväg oss! Kom bara tillbaka, så sk..."

Spetsen tystnade, för han såg något röra på sig. 16th BIRD vände sig om.

"Håll käft och följ efter mig!"
"Men, du... Bakom dig..."
"Du har sett för mycket skräckfilmer, kom nu så går vi."
"Men..."

Det var för sent. Någon hoppade upp ur en buske.

"Shamba-lamba-dockilock!" skrek den okända personen.
"Inkto-bonkto-flangilong" svarade Spetsen.
"Va?" personen såg förvirrad ut.
"Jaha, förlåt. Jag trodde du pratade flombi-longo."
"Finns det ens något sådant språk?"
"Inte fan vet jag, men med tanke på hur fucked up allt är just nu skulle det inte förvåna mig."
"Jag förstår dig. Ska vi prata om det över en kopp kaffe."
"Jag dricker inte kaffe, men jag kan titta på när du dricker. Jag har alltid tyckt att det är lite sexigt med killar som dricker kaffe."
"Låter bra. Ärligt talat tycker jag det är lite sexigt med killar som tittar på när andra killar dricker kaffe."
"Ursäkta att jag förstör denna romantiska stund, men jag är faktiskt fortfarande här och tomten är faktiskt fortfarande borta och vi befinner oss fortfarande på en ö MITT UTE I INGENSTANS!" sade 16th BIRD.
"Vad är det där för surmört?" frågade den okände killen.
"Äsch, bry dig inte om honom. Han är bara mitt husdjur."
"Husdjur? Jag är fanimej inget jäkla husdjur! Men ursäkta att jag stör dig herr okända man, vet du något om var tomten befinner sig?"
"Det råkar jag faktiskt göra, men jag skulle vilja ta en kaffe med din sexiga husse först."

16th BIRD låtsades som att han inte hörde det där med husse och bestämde sig för att det var bäst att lyda denne okände man. Han verkade inte som en kille som man kunde diskutera normalt med. När 16th BIRD tänkte efter påminde killen faktiskt oerhört mycket om en person han kände en gång i tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0