7:e december

Och här är årets julkalender, i samarbete med Min flygande vän och Tonkow. Om ni vill ha hela kakan så får ni läsa deras inlägg på respektive blogg, Allt kommer med massor av action, äventyr, romantik, och allt annat som ni kan tänkas vilja ha och även allt som ni inte vill ha.  Grattis!

Spetsen satte sig på en stol och pustade ut.

"Vänta nu här ett tag. Du." sa Spetsen och tittade på 16th BIRD. "Blev borrad i huvudet. Av en kvinna. Sedan flydde du till ett rymdskepp. Som du inte kunde styra. Så du hoppade ur. Stämmer det?"
"Jajamänsan!" svarade 16th BIRD utan tvekan.
"Ookej... Och du." sa Spetsen och riktade sig mot Angel. "Du är en utomjording. Som bet mig. Sedan ville du bli vän med mig. Och nu kör du runt mig i ett rymdskepp?"
"Det låter ganska korrekt ja."
"Och DESSUTOM så är tomten kidnappad?"
"Va?" 16th BIRD lät förvånad. "Till mig sa du bara att han var försvunnen"
"Jaja, men med tanke på allt skumt som händer skulle det inte förvåna mig om han är kidnappad. Du, vad var det du hette nu igen? Angel? Jaja, vet du något om vad som hänt med tomten?"
"Jag vet alldeles för mycket för mitt eget bästa."
"Jaha, men jag vet i alla fall alldeles för lite för mitt egna bästa" svarade Spetsen irriterat. "Så du känner inte för att dela med dig av lite av din kunskap?"
"Jag vill inte svika min egen ras" sa Angel och tog sedan, helt oväntat, upp en pistol och sköt sig själv i huvudet. Det känns överflödigt att berätta att han dog.
"Jaha, jippi, nu har vår enda ledtråd tagit självmord... Och dessutom har vi ett skepp som vi inte kan köra. Whoop-di-fucking-do"
"Ta det lugnt, vi har ju min rödklädda vän och vi vet att Angels ras har något med saken att göra."
"Okidoki, då åker vi väl till Grekland då."
"Va?"
"Åk bara."

Eftersom Spetsen sa det bestämde sig 16th BIRD för att det var bäst att lyda. Tyvärr kunde ju ingen av dem flyga skeppet, så istället kraschlandade de mitt i Atlanten. Vilket skulle visa sig vara något av det mer lyckade de två kompisarna någonsin gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0