21:a december

Och här är årets julkalender, i samarbete med Min flygande vän och Tonkow. Om ni vill ha hela kakan så får ni läsa deras inlägg på respektive blogg, Allt kommer med massor av action, äventyr, romantik, och allt annat som ni kan tänkas vilja ha och även allt som ni inte vill ha.  Grattis!

"Nordpolen? Hur kom vi hit?" frågade Chloe förbryllat.
"Är det inte konstigare att vi lever överhuvudtaget?" undrade 16th BIRD. "Jämfört med det anser jag att det är fullständigt logiskt att vi helt plötsligt befinner oss på Nordpolen."
"Jo, det är ju sant..." sa Chloe.
"Frågan är väl snarare vad vi ska göra här. Här är en verkstad som uppenbarligen är rätt tom. Där..." sa 16th BIRD och pekade ut genom fönstret. "..Är det snö. Snö, snö, snö. Inget annat, bara snö."
"Vi är på rätt ställe." sa Spetsen.
"Rätt ställe? Ja, det här ser ju jäkligt rätt ut! En tom verkstad, faan vad bra!" svarade 16th BIRD spydigt. "Eller syftade du på snön? Ja, för vi är ju så sjukt rätt klädda för att vara i snö. Speciellt milvis med snö. Fyfaan vad glad jag är över att vara här!"
"Ta det lugnt nu, det var dina föräldrar som sa att han är här." svarade Spetsen medan han gick runt och undersökte huset.
"I någon dimension ja, men hur ska vi veta vilken?"
"Förhoppningsvis den här, för jag vet i alla fall inte hur man färdas genom dimensioner."
"Du Spetsen, är det bara jag eller ser det inte rätt så tomt ut här?"
"Har du någon bättre idé då?"
"Nej, det är klart han inte har." sa Chloe. "Men jag kanske har det."
"Varför har du inte sagt något?" frågade 16th BIRD.
"Jag tycker det är lite småskoj att se er gå omrking helt hjälplösa." erkände Chloe. "Men jag tänkte i alla fall så här: vi vet ju att utomjordingarna kidnappade tomten för att få tillgång till oändligt med fjädrar."
"Vet vi?" frågade både Spetsen och 16th BIRD.
"Ja, jag visste det i alla fall. Hade inte ni förstått det än?"
Spetsen och 16th BIRD mumlade till svar.
"Hur som helst, utomjordingarna valde då tydligen att placera honom på Nordpolen, men i en annan dimension."
"Nej, säg inte att vi ska besöka de där utomjordingarna igen!" utbrast Spetsen missnöjt.
"Vadå, det var väl inte så hemskt, det var ju där ni hittade mig" sa Chloe och blinkade mot Spetsen. "Men nej, jag hade faktiskt inte tänkt mig att vi skulle åka till dem. Vi har ju faktiskt vår egen lilla utomjording här i huset."
"Nej, jag vet ingenting! Jag blev bara biten. Jag är fortfarande människa."
"Det är klart du inte vet något. Har vi tur kanske du kan något däremot."
"Något? Menar du... Att jag skulle kunna... Färdas genom dimensioner?"
"Ja, det måste vara så utomjordingarna gjorde, för de verkar inte vara jätteduktiga på tekniska grejer."
"Jaha, hur gör man då?"
"Försöker, till att börja med."

Och Spetsen försökte. Sedan försökte han igen. Och igen. Och igen. Och helt plötsligt var han kvar i samma hus, men hans kompisar hade fösvunnit. Då försökte han komma tillbaka och nu lyckades han direkt.

"Var var du?" frågade 16th BIRD.
"Här. Fast i dimension 11"
"Hur vet du det?" frågade Chloe.
"Det vet jag inte, det var en vild gissning. Vill ni hänga med mig på en resa genom dimensionerna?"

Innan de hann svara tog Spetsen tag i dem båda och färdades genom dimensionerna. Eller det visste han ju inte att han gjorde, eftersom allt såg likadant ut i de flesta dimensionerna. Till slut kom han till en dimension som var så annorlunda allt annat att han direkt insåg att han kommit rätt. Helt plötsligt var stugan full av juldekorationer och i en stor fåtölj framför dem satt en rödklädd man med stort skägg och röd luva. Det gick inte att missta sig på vem det var.

"Tomten!" utbrast alla tre i ett glädjetjut.
"Ho-ho-ho, välkomna hit" sa tomten med en oväntat glad röst.
"Du är glad? Har inte du blivit kidnappad?" frågade Spetsen förvånat.
"Jorå, men man kan inte alltid vara sur. Man får acceptera sitt öde. Men nu när ni är här kanske ni skulle kunna ta mig härifrån?"

Innan någon hann svara klampade en utomjording in genom dörren och sa:

"Det kan jag tyvärr inte tillåta." och slog Spetsen medvetslös. "Hur hade ni tänkt ta er härifrån nu då?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0