13:e december

Och här är årets julkalender, i samarbete med Min flygande vän och Tonkow. Om ni vill ha hela kakan så får ni läsa deras inlägg på respektive blogg, Allt kommer med massor av action, äventyr, romantik, och allt annat som ni kan tänkas vilja ha och även allt som ni inte vill ha.  Grattis!

"Jaha, vad får er att tro att jag vet något om tomten?" frågade drottningen.
"Oj, förlåt. Jag trodde du visste något. Det måste ha blivit ett missförstånd. Då får vi väl ta och göra något annat med våra kycklingfjädrar då. Synd bara att de är värdelösa för oss människor. Förlåt för att vi störde dig drottning, nu är det nog bäst om vi går." svarade 16th BIRD.

16th BIRD vände sig om och började gå därifrån. Spetsen, som bara var allmänt förvirrad, följde efter sin kompis. Drottningen tittade på de båda killarna. De såg inte ut att bluffa. Hon ville verkligen ha de där fjädrarna, men å andra sidan var tomten deras största uppdrag hittills och uppdragsgivaren skulle inte bli glad om de misslyckades.
"Vänta ett tag." sa drottningen. Spetsen och 16th BIRD vände sig om. "Jag sa inte att jag inte visste något."
"Nej, men asså det lät liksom inte riktigt som att du var samarbetsvillig typ, så vi liksom tänkte att det liksom..." svamlade Spetsen fram.
"Vad min kompis här försöker säga är att vi är oerhört intresserade att höra mer om vad du vet." sa 16th BIRD och tog upp en fjäder ur fickan. "Och att vi inte har någon nytta av de här."
"GE HIT!" skrek drottningen när hon såg fjädern.
"Ja, det skulle vi ju förstås kunna göra, men precis som fjädrar är viktiga för er så är tomten rätt viktig för oss."
"Jaså? Säg det till de som sa åt oss att kidnappa tomten!"
"Jaha, så ni har kidnappat tomten?"
"Det sa jag inget om, ge mig den där fjädern så kanske jag säger något mer."

16th BIRD gick närmre drottningen och gav henne fjädern. Spetsen stod kvar och funderade på den där tjejen som verkade vara utomjordingarnas slav. Förutom att hon var oerhört vacker utstrålade hon någon slags trygghet. Så fort Spetsen såg på henne kände han sig trygg och det var något han inte gjort sedan han dödat sin första människa för tre år sedan. Även om det var nödvändigt hade det förändrat Spetsen i grunden och han trivdes bättre med sitt gamla jag. Och han fick känslan av att denna tjej på något vis var vägen tillbaka till hans gamla jag. Varför 16th BIRD stod och mesade sig med fjädrar kunde han inte förstå. Han lät honom hållas, för han verkade ha koll på vad han gjorde. Men om de inte fick med sig den där tjejen härifrån så... Ja, då visste han inte vad han skulle göra.

Drottningen tog emot fjädern och åt upp den.

"Tackar. Det stämmer att vi har kidnappat tomten, men vi agerar bara på order från människor." sa drottningen.
"Jaså, vilka människor?" frågade 16th BIRD.
"Jag har redan sagt för mycket." sa drottningen och stirrade rakt in i Spetsens ögon.

Spetsen fick ont i huvudet och började se bilder framför sig. Han kände igen sig. Det var bilder från Bridge Street, London. Samma ställe som han hade spenderat stora delar av förra året, när han hade fått ett tveksamt uppdrag av en tveksam uppdragsgivare. Han var dock i enormt behov av pengarna just då, så han valde att inte ifrågasätta alltför mycket. Men nu förstod han att han hade gjort fel.

"Du vet att jag fortfarande har fjädrar kvar va?" sa 16th BIRD och tog upp ännu en fjäder.
"Ge mig tre fjädrar och ni får vår slav här, men jag kommer inte säga mer." sa drottningen.
"Men vi behöver mer information om To..." började 16th BIRD.
"Chilla 16th BIRD, vi har all information vi behöver. Ge henne bara tre fjädrar så går vi" sa Spetsen.
"Men..."
"Lita bara på mig!"
"Jaja..."

16th BIRD tog upp ytterligare två fjädrar och gav de totalt tre fjädrarna till drottningen. Drottningen gav order om att slaven skulle befrias, så då gjorde de andra utomjordingarna det och tjejen sprang bort till Spetsen och 16th BIRD. Sedan gick de alla tre därifrån gemensamt. När de kommit ut igen stannade 16th BIRD och utbrast argt:

"Vad skulle det där vara bra för Spetsen? Vi vet ju ingenting! Drottningen sa ju ingenting!"
"Oroa dig inte, hon visade mig. Vi ska till London." svarade Spetsen.
"Visade? Jaja, vafan ska vi med den här tjejen till?" 16th BIRD var riktigt arg.
"Prata inte sådär om henne! Hon hade rätt att befrias!" svarade Spetsen irriterat.
"Tack för att ni räddade mig. Finns det något jag kan göra för er?" sa tjejen.
"Följ med oss." sa Spetsen.
"Nej, vi behöver inte en tjej också!" sa 16th BIRD.
"HÅLL. KÄFT!" sa Spetsen. "Vill du följa med oss och rädda tomten?" sa Spetsen, nu riktat till tjejen.
"Det skulle jag gärna göra."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0