Veckans Låt: TiK ToK

Veckans låt är en bloggserie där jag skriver om en låt som jag råkar gilla just för tillfället. Den kommer varje vecka, på söndag. Alla låtar kommer länkas till via Spotify, som är typ världens bästa musiktjänst. Har du inte Spotify skulle jag gärna ge det till dig och har en invite som går till den person som frågar. Annars har Tonkow invites, så fråga honom snällt. Vägrar du Spotify får du väl söka själv på typ Youtube eller nåt om du vill höra låten. Alla låtar som har varit veckans låt finns i en spellista, här.

Jippi, Tonkow har sin första kvinnliga artist på hans Veckans Låt. Det här måste firas! Nu blir det dags för en kvinna för mig också igen. Har ju varit mycket män på senaste tiden. Inte för att det har något med att de är män att göra, det har bara blivit så. Precis som veckans artist bara råkade vara kvinnlig.

Hursomhelst, Veckans Låt är från en artist som är så ny att hon inte ens har hunnit släppa någon skiva än (5 januari 2010 kommer första). Det har dock inte hindrat henne från att släppa en skiva med 5 varianter av denna låt. Kanske är det för att hon är ny som hon inte kan stava. Hon kan nämligen inte skriva sitt namn som Kesha, istället blir det av någon skum anledning Ke$ha. Och istället för att skriva Tick Tock som man ska kallar hon låten för TiK ToK. Japp, av någon anledning är k:na stora. Kanske beror alla dessa stavfel på att det ska se coolt ut, men om man frågar mig (vilket man alltid gör) så ser det mest fånigt ut. Det hindrar dock inte låten från att vara bra, om än något för mycket mainstreamkänsla.

Enligt det allsmäktiga Wikipedia är TiK ToK electropop, dance-pop, pop rock och hip hop. Vilket jag väl kan förstå, den är lite elektrisk, dansvänlig och med inslag av hip hop. Det där med pop rock förstår jag inte riktigt, pop visst, men rock? Njaae.

Aaaanyways, TiK ToK är helt enkelt en partylåt, handlar inte om så mycket mer än att hon ska festa och ha jättekul och blablabla. Rolig, kaxig och kanske framför allt poppig. För man kan säga jäkligt mycket negativa saker om pop och jag är väl en av de som är mer kritiska. TiK ToK har ju i alla fall något högrre status än Lady Gaga, som vissa andra hade som Veckans Låt... Men man kan inte förneka att mainstream-pop faktiskt gör en glad, även om det inte är världens musikaliskt bästa eller djupaste musik.  Och vem vill inte vara glad?

Om du inte vill vara glad, så klicka här.
Annars kan man ju klicka här...


Grattis Ke$ha, du har gjort Veckans Låt!
Nästa steg kanske är att lära dig stava?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0